29-cio procentowy wzrost kontraktacji usługi faktoringu po I kwartale

7 kwietnia 2015 r. Pragma Faktoring opublikowała dane sprzedażowe za I kwartał bieżącego roku. Po raz kolejny można zaobserwować wzrost kontraktacji usługi faktoringu (o 29 proc. r/r) oraz wartości portfela faktoringowego (o 19 proc. r/r).

W  I kwartale łączna wartość kontraktacji Pragma Faktoring SA wyniosła 117,9 mln zł, co stanowi wzrost o 14 % w stosunku do I kwartału 2014 r. Wartość kontraktacji usługi faktoringu w I kwartale 2015 r. wyniosła 108,8 mln zł i stanowiła 92% kontraktacji ogółem. W raportowanym okresie podpisano umowy z 38 nowymi Klientami.

WARTOŚĆ KONTRAKTACJI W I KWARTALE 2015 ROKU (w tys. zł)I kwartał 2015
I kwartał 2014
r/r
Faktoring z regresem
49 99553 49593%
Faktoring bez regresu000%
Faktoring ubezpieczony bez regresu2,27,928%
Faktoring ubezpieczony z regresem35 97524 910144%
Faktoring eksportowy22 8615 162443%
FAKTORING RAZEM108 83484 575129%
POŻYCZKI9 13919 23348%
RAZEM117 973103 808114%

Pragma Faktoring S.A. na dzień 31.03.2015 r. posiadała wierzytelności o łącznej wartości 95,3 mln zł. co stanowi 9-cio procentowy wzrost r/r. Portfel faktoringowy zwiększył się o 19% r/r (do wartości 73,1 mln zł) a pożyczkowy uległ zmniejszeniu o 15% w stosunku do I kw. 2014 r. osiągając wartość 22,2 mln zł.

„Chciałbym podkreślić również istotny wzrost dywersyfikacji portfela faktoringowego poprzez wzrost ilości Klientów, Odbiorców i ilości sfinansowanych faktur. Do systematycznego wzrostu dywersyfikacji portfela przywiązuję ogromną wagę, ponieważ w istotny sposób sprzyja to jego bezpieczeństwu i niskiej szkodliwości.”– dodaje Tomasz Boduszek Prezes Zarządu Pragma Faktoring SA.

Okres
Obrót faktoringowy -należności sfinansowane (tys. zł)
Liczba klientów
Liczba odbiorców (płatników)
Ilość faktur sfinansowanych przez Spółkę
Obrót (tys. zł)/ Odbiorca
1 kwartał 2015108 8331988188 951133
1 kwartał 201484 5741476537 540130
1 kwartał 201360 8631012754 581221
1 kwartał 201260 690901732 166351

„Jestem zadowolony z osiągniętych w I kwartale 2015 r. wyników dotyczących sprzedaży usług. Jestem przekonany, że wzrost liczby nowych klientów oraz wzrost wartości kontraktacji przełoży się w kolejnych kwartałach na zwiększenie przychodów i zysków, a w połączeniu z bardzo dobrą sytuacją finansową Spółki, pozwoli na  systematyczny wzrost wartości samej Spółki.” – nadmienia Tomasz Boduszek.

data wpisu: 8 kwietnia 2015 8:44