Pragma Faktoring SA przedstawiła raport za trzeci kwartał 2018. Zarząd chwali się rekordowym przypływem nowych klientów, bijąc tym samym wynik za cały zeszły rok. Dane przedstawia jako dowód konsekwentnej realizacji i skuteczności strategii wejścia w rynek mikrofinansowania po uruchomieniu onlinowych kanałów dotarcia do polskich przedsiębiorców.
Portfel faktoringowy Pragma Faktoring SA utrzymuje trend wysokiego poziomu dywersyfikacji, co sprzyja jego bezpieczeństwu. Średni obrót na pojedynczego klienta udało się zmniejszyć z 1 mln do 682 tys., a liczba aktywnych klientów faktoringowych zwiększyła się w ciągu roku z 463 do 698. Dywersyfikacja jest jednym ze strategicznych celów PragmaGO.
Działania w kierunku obniżenia średniej wartości obrotu na pojedynczego klienta i eliminowania kontraktacji w zakresie niskomarżowych umów faktoringowych przeprowadzamy z rozwagą od początku 2018 r. – tłumaczy Prezes Zarządu Pragma Faktoring Tomasz Boduszek. – Napływ klientów z procesów onlinowych i w dużej mierze zautomatyzowanych pozwolił nam mimo to nie tylko utrzymać, ale i podwyższyć wartość portfela należności. Portfel typowo faktoringowy wzrósł o 8%, a całościowo o 3%. Deklarujemy utrzymania tej strategii działania w kolejnych okresach – potwierdza Tomasz Boduszek.
Projekt PragmaGO został wprowadzony w życie we wrześniu 2017 roku i od tamtego czasu Spółka konsekwentnie potwierdza realizację ogłoszonej strategii. Obecnie segment PragmaGO (oznaczający możliwość uzyskania finansowania i obsługi produktów finansowych online) oferuje produkt faktoringu aż do 1 mln zł, dyskonto pojedynczych faktur do 250 tys. zł oraz faktoring odwrotny w formie limitów zakupowych do 100 tys. zł. Na dziś jest to najbardziej kompleksowa oferta finansowania dla mikro i małych przedsiębiorców wśród firm, które wykorzystują rozwiązania fintechowe.