7 kwietnia 2015 r. Pragma Faktoring opublikowała dane sprzedażowe za I kwartał bieżącego roku. Po raz kolejny można zaobserwować wzrost kontraktacji usługi faktoringu (o 29 proc. r/r) oraz wartości portfela faktoringowego (o 19 proc. r/r).
W I kwartale łączna wartość kontraktacji Pragma Faktoring SA wyniosła 117,9 mln zł, co stanowi wzrost o 14 % w stosunku do I kwartału 2014 r. Wartość kontraktacji usługi faktoringu w I kwartale 2015 r. wyniosła 108,8 mln zł i stanowiła 92% kontraktacji ogółem. W raportowanym okresie podpisano umowy z 38 nowymi Klientami.
WARTOŚĆ KONTRAKTACJI W I KWARTALE 2015 ROKU (w tys. zł) I kwartał 2015
I kwartał 2014
r/r
Faktoring z regresem
49 995 53 495 93%
Faktoring bez regresu 0 0 0%
Faktoring ubezpieczony bez regresu 2,2 7,9 28%
Faktoring ubezpieczony z regresem 35 975 24 910 144%
Faktoring eksportowy 22 861 5 162 443%
FAKTORING RAZEM 108 834 84 575 129%
POŻYCZKI 9 139 19 233 48%
RAZEM 117 973 103 808 114%
Pragma Faktoring S.A. na dzień 31.03.2015 r. posiadała wierzytelności o łącznej wartości 95,3 mln zł. co stanowi 9-cio procentowy wzrost r/r. Portfel faktoringowy zwiększył się o 19% r/r (do wartości 73,1 mln zł) a pożyczkowy uległ zmniejszeniu o 15% w stosunku do I kw. 2014 r. osiągając wartość 22,2 mln zł.
„Chciałbym podkreślić również istotny wzrost dywersyfikacji portfela faktoringowego poprzez wzrost ilości Klientów, Odbiorców i ilości sfinansowanych faktur. Do systematycznego wzrostu dywersyfikacji portfela przywiązuję ogromną wagę, ponieważ w istotny sposób sprzyja to jego bezpieczeństwu i niskiej szkodliwości.”– dodaje Tomasz Boduszek Prezes Zarządu Pragma Faktoring SA.
Okres
Obrót faktoringowy -należności sfinansowane (tys. zł)
Liczba klientów
Liczba odbiorców (płatników)
Ilość faktur sfinansowanych przez Spółkę
Obrót (tys. zł)/ Odbiorca
1 kwartał 2015 108 833 198 818 8 951 133
1 kwartał 2014 84 574 147 653 7 540 130
1 kwartał 2013 60 863 101 275 4 581 221
1 kwartał 2012 60 690 90 173 2 166 351
„Jestem zadowolony z osiągniętych w I kwartale 2015 r. wyników dotyczących sprzedaży usług. Jestem przekonany, że wzrost liczby nowych klientów oraz wzrost wartości kontraktacji przełoży się w kolejnych kwartałach na zwiększenie przychodów i zysków, a w połączeniu z bardzo dobrą sytuacją finansową Spółki, pozwoli na systematyczny wzrost wartości samej Spółki.” – nadmienia Tomasz Boduszek.