Pragma Faktoring postawiła cały biznes na fintechu

Pragma Faktoring SA pokazuje kolejne statystyki swojej dywizji fintechowej PragmaGO. Tym razem pokazała, jaki wpływ te narzędzia mają na cały jej biznes. Produkty oferowane online przy zautomatyzowanym procesie weryfikacji wniosków spółka udostępniła także klientom, którzy mają do sfinansowania faktury powyżej 50 tys. zł, a zawnioskować, otrzymać ofertę i umowę w procesie onlinowym można również przy stałym finansowaniu nawet do 1 mln zł. To sporo. Jak na polskie fintechy Pragma Faktoring z ofertą finansowania wyszła najszerzej.

Najszersza na rynku oferta to nie jedyny nasz wyróżnik wśród spółek fintechowych w Polsce. Pragma działa na rynku od ponad 20 lat. Zanim udostępniliśmy nasze produkty online, opracowaliśmy i wdrożyliśmy złożony system CRM klasy ERP, ponieśliśmy wszystkie koszty rozwoju IT z tym związane. Jesteśmy przekonani, że to nasza długoterminowa przewaga konkurencyjna. Nie mamy naklejki fintechu tylko na naszych wnioskach online, automatyczny jest cały proces obsługi, generowania i podpisywania umowy, potwierdzania faktury, wypłaty środków i rozliczeń. – chwali się Prezes Zarządu Tomasz Boduszek. – Dzięki zaimplementowaniu tych rozwiązań we wszystkich naszych operacjach stale wzrasta nam rentowność, od początku 2017 roku do dziś wzrosła prawie dwukrotnie. Tak więc cała Pragma Faktoring stała się GO – komentuje Tomasz Boduszek. – Nie mamy barier operacyjnych dla wzrostu skali. – podsumowuje.

Obroty fintechowej dywizji PragmaGO rosną z dynamiką ponad 20% kwartalnie, osiągając w 2. kwartale 2018 poziom 53 mln zł, przy portfelu 30 mln zł. Udział PragmaGO w przychodach całkowitych to już 32%, a celem na 2019 jest osiągniecie udziału 50% przychodów Spółki. Pragma Faktoring w tym roku pozyskała o 50% więcej klientów niż przed rokiem. Zarząd podkreśla przy tym, że konsekwentnie prowadzi politykę dekoncentracji ryzyka. Średnia wartość obrotu na jednostkowego spadła o 36%, z 1,4 do 0,68 mln zł. Umożliwia to mikrofinansowanie oferowane przez PragmaGO.

Mamy się już czym pochwalić, ale tak naprawdę jesteśmy na początku drogi. Mamy stabilne procesy sprzedaży i ryzyka uwzględniające onlinowość procesów, a w lecie wdrożyliśmy aplikacje, które umożliwiają nam udostepnienie naszych produktów w różnych kanałach dystrybucji, łącznie z możliwością zaoferowania naszym partnerom programów finansowania w formie „white lable”. Mamy doświadczenie w zakresie współpracy z merchantami dzięki działaniom spółki zależnej Lease Link Sp. z o.o., która udostępnia swoją usługę leasingu online m.in. przez Media Markt, Allegro, OleOle! Ewolucja PragmaGO do modelu serwiserskiego jest najważniejszym zadaniem na najbliższy czas – mówi Tomasz Boduszek. Chcemy zostać partnerem pierwszego wyboru dla instytucji finansowych oraz inwestorów pragnących zarabiać na biznesie faktoringowym.

data wpisu: 17 października 2018 12:31